Odkąd na operacje plastyczne decydują się nie tylko gwiazdy filmu i estrady, znacząco wzrosła liczba klinik i prywatnych gabinetów, gdzie tego rodzaju zabiegi można wykonać. To zaś sprawia, że nie tak łatwo, jak kiedyś można dziś pozyskać nowych klientów, którzy chcą coś zmienić w swoim wyglądzie. Przy nieograniczonym dostępie do Internetu pierwszym stawianym przez nich krokiem jest najczęściej przeglądanie stron internetowych gabinetów i klinik chirurgii plastycznej. Nie zawsze jednak trafiają na te najlepsze, ale na pewno na te, które mają bardzo dobry marketing dla chirurgów plastyków.
Jakich elementów nie powinno w nim zabraknąć, jeśli świadczysz usługi na wysokim poziomie i chcesz z nimi dotrzeć do jak największej liczby pacjentów?
Nowoczesny marketing dla chirurgów plastyków
Rosnąca liczba osób zainteresowanych zmianami w wyglądzie wybranych części swojego ciała nie oznacza, że żaden chirurg plastyczny nie będzie narzekał na brak pracy. Owszem, są i tacy, którzy mają zajęte terminy przez kilka najbliższych miesięcy. Jednak wielu lekarzy tej specjalizacji dopiero zaczyna i nie zdążyło jeszcze umocnić swojej pozycji na rynku usług chirurgii plastycznej.
Z pomocą w takiej sytuacji przychodzi marketing dla chirurgów plastycznych. Najlepiej, jeśli tego typu działania prowadzić będzie specjalizująca się w nich firm zewnętrzna. Przygotowana przez nią strategia marketingowa zawsze opracowana jest w porozumieniu z chirurgiem plastycznym. Musi ona bowiem brać pod uwagę jego cele i oczekiwania. Tylko w ten sposób możliwe będzie wybranie odpowiednich technik marketingowych, które pomogą je osiągnąć.
Elementami, które wykorzystuje nowoczesny marketing dla chirurgii plastycznej i które pozwalają osiągać najlepsze efekty, są:
Strona WWW dla chirurgów plastyków
Marketing dla chirurgów plastyków praktycznie zawsze wykorzystuje stronę internetową jako jeden z najważniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnych pacjentów. Firma zajmująca się medycznym marketingiem może do tego użyć istniejącej już strony. W takim przypadku jej pracownicy zwykle na początku przeprowadzają audyt, którego celem jest sprawdzenie jej pod kątem funkcjonalności i dostosowania do korzystania z niej na urządzeniach mobilnych.
Mogą też wykonać stronę WWW od podstaw, co wskazane jest zarówno wtedy, gdy takiej nie posiadasz, jak i wówczas, gdy twoja obecna strona mocno odbiega od obecnych standardów i to pod wieloma względami. Atrakcyjny wygląd połączony z przejrzystą i funkcjonalną nawigacją to nie wszystko.
Strona powinna też bez problemu wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, których obecnie większość osób używa do przeglądania Internetu i wyszukiwania istotnych informacji.
Socjal media i sieci reklamowe
Swoje konta na socjal mediach mają zarówno osoby młode, jak i te w nieco starszym wieku. Wśród nich jest sporo takich, którzy chcą zmienić coś w swoim wyglądzie i szukają gabinetów chirurgii plastycznej, gdzie mogliby to zrobić.
Dobrze przygotowany i prowadzony profil na różnych platformach mediów społecznościowych, to kolejny sprawdzony sposób na skuteczne docieranie do dużej grupy potencjalnych pacjentów. Cyklicznie publikowane wartościowe treści z wykorzystaniem materiałów dostarczonych przez chirurga plastycznego, pozwala firmie marketingowej zwiększać świadomość obecności jego gabinetu na rynku tego rodzaju usług.
Do zainteresowanych poprawą swojego wyglądu można też dotrzeć dzięki sieciom reklamowym jak Facebook Ads, Instagram, TikTok, co również przekłada się na rosnącą liczbę umawianych wizyt i konsultacji.
Marketing dla chirurgii plastycznej — retargeting
Nawet jeśli ktoś nie zdecydował się na skorzystanie z usług twojego gabinetu za pierwszym razem, gdy trafił na twoją stronę internetową czy profil na socjal mediach, nie znaczy, że nie zrobi tego teraz. Warto o sobie przypomnieć, czemu służy retargeting z ciekawymi i pomysłowymi kreacjami, które pojawią się na wielu profilach użytkowników Facebooka, X, Instagrama, czy TikToka.
Tak kompleksowy i dobrze przygotowany oraz prowadzony marketing dla chirurgów plastyków ma bardzo duże szanse powodzenia. To zaś z czasem przełoży się na większe zainteresowanie pacjentów, którzy zechcą skorzystać z wybranych zabiegów.